Programa d’estudis – Mòduls bàsics

A continuació trobareu una breu descripció dels continguts del mòdul bàsic:

Quality management

Aquest curs introdueix els estudiants a la qualitat de diversos enfocaments de gestió ambiental i que estan sent cada vegada més utilitzats a tot el món, incloent moltes eines associades, tècniques i sistemes. El curs es divideix en els dos temes principals, Gestió de qualitat i Gestió Ambiental Empresarial.
El subjecte es divideix també en dues parts. Part 1 discuteix el paradigma tradicional de gestió i per què està sent substituïda per gestió de la qualitat i altres nous enfocaments, així com la recerca en el camp de gestió de qualitat. Part 2 s’ocupa de qüestions pràctiques relacionades amb les normes de gestió de qualitat, la seva aplicació i la integració (ISO 9001: 2008, ISO 9004: 2009, ISO 10002: 2004, ISO 10020: 2010, …).

Innovation Management in Companies

L’assignatura té una vocació pràctica, que permeti a l’alumne disposar d’una base per analitzar des de punt de vista estratègic una empresa, un sector i com resoldre algun aspecte clau per gestionar la innovació i desenvolupar nous productes a nivell organitzatiu en la PIME i en l’gran empresa. També proporciona coneixement per pensar en nous conceptes de negoci que es converteixin en noves empreses.

Extended Enterprise Planning

Empresa Estesa representa el concepte que l’empresa ha de considerar el seu entorn i principalment els seus proveïdors i els seus clients. Un punt clau és l’anàlisi de dos fluxos: el de materials o producte i el d’informació; el primer engloba des de l’aprovisionament de matèries primeres fins als lliuraments de productes acabats i el segon des dels consumidors fins als proveïdors a través dels sistemes de producció. Ús de les eines i tècniques per analitzar els fluxos i desenvolupar plans d’aprovisionament i producció mitjançant el paradigma Lean Management.

Innovation in production systems

Introducció als processos de fabricació, seguint diferents classificacions. Conèixer totes les coses relacionades amb les noves tecnologies en els processos de fabricació. Explicar els sistemes assistits emprats en les diferents etapes del cicle de vida del producte, des del disseny fins a la seva eliminació comprenent diferents sistemes assistits per computador. Comprendre la integració entre els processos i la producció. Explicar les tecnologies modernes en la producció. Conèixer els conceptes de CAD / CAM / CAE. Procés de planificació i la planificació de la producció i el control, la seva integració: (Capp i PPC). La descripció sobre la fabricació flexible i fabricació integrada. La informàtica de sistemes, com el millor instrument per ajudar a la integració en les diferents etapes del cicle de vida del producte. La gestió de la fabricació flexible i la producció.

Knowledge management

En els últim anys, saber com el coneixement es processa dins de les organitzacions i com està relacionat amb el factor humà es reconeix com una tasca important a realitzar per l’empresa. Aquesta preocupació, es deu al canvi en l’enfocament organitzatiu de passar a valorar el capital humà (capacitats, competències, informació i base de coneixement d’una organització) a més dels actius clàssics de capital físic. El canvi de paradigma implica primer, saber on és aquest coneixement, per evitar la seva pèrdua o la disminució d’aquest capital intel·lectual. Segon, considerar dues noves tasques de gestió importants: la transferència eficaç dels coneixements existents però dispersos dins d’una organizacón, així com la creació efectiva de nous coneixements. Per a facilitar aquestes tasques de gestió del coneixement, proporcionar les eines per a realitzar-les i aconseguir el valor afegit que implica una bona gestió dels talents i competències en la gestió empresarial és decisiu per assolir un important grau d’excel·lència de la organización.conocimiento per aconseguir el valor afegit que implica una bona gestió dels talents i competències en la gestió empresarial, i per tant ser capaços d’arribar a un important grau d’excel·lència de l’organització.

Strategic management

Aquest curs utilitza un marc teòric i uns instruments per a la formulació d’estratègies d’èxit, entenent l’èxit empresarial com la creació de valor per als accionistes. L’estratègia de l’empresa són el conjunt de decisions que es prenen per obtenir resultats superiors per mitjà de la construcció de l’avantatge competitiu. Per a això és necessària la identificació i l’anàlisi de les fonts de rendibilitat disponibles per a l’empresa i el desenvolupament d’estratègies que permetin capturar aquest valor. Aquest objectiu exigeix una anàlisi profunda de l’entorn de l’empresa i una anàlisi interna de l’empresa, incloent els seus recursos i capacitats.